W naszej ofercie posiadamy szeroki wachlarz szkoleń prowadzonych przez specjalistów z dziedziny pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii i innych dyscyplin. Możemy zorganizować szkolenie Rady Pedagogicznej na konkretny temat – zgodnie z Państwa potrzebami i specyfiką pracy.
Szkolenia realizowane są w formie online na platformie e-learningowej oraz stacjonarnie
Koszt szkolenia ustalany jest indywidualnie z instytucją zamawiającą – zapraszamy do kontaktu
Szkolenia Rad Pedagogicznych – propozycje tematów w roku szkolnym 2022/2023
Specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe
Prawo oświatowe i organizacja pracy
Warsztat pracy nauczyciela
Współpraca z rodzicami
Edukacja przedszkolna
Polityka oświatowa państwa
Wychowanie, profilaktyka, bezpieczeństwo
Innowacyjność, neurodydaktyka, kreatywność
Technologie informacyjno-komunikacyjne
Szkoła ponadpodstawowa
Szkolenia Rad Pedagogicznych – kontakt
Aby zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej lub uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt telefoniczny, e-mail lub za pośrednictwem poniższego formularza.
e-mail: rady.pedagogiczne@perfectus.edu.pl
telefon: 692 165 830
Formularz
Specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w codziennej pracy pedagoga i terapeuty
- Dziecko z opinią o potrzebie wczesnego wspomaganiu rozwoju i z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu
- Organizacja, udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
- Jak opracować WOPFU i IPET w praktyce?
- Zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu i szkole
- Obowiązki i zadania nauczyciela współorganizującego kształcenie
- Jak włączać dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do zespołu klasowego?
- Współpraca nauczyciela z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach – wspólne ścieżki, jak je odnaleźć?
- Jak pracować z dzieckiem/uczniem z afazją?
- Uczeń z zespołem Aspergera w szkole
- Jak pracować z dzieckiem ze spektrum autyzmu?
- Dziecko ze spektrum autyzmu w przedszkolu – strategie pracy
- Trudne zachowania u dzieci ze spektrum autyzmu – strategie pracy
- Rozwijanie interakcji z dzieckiem z autyzmem w podejściu niedyrektywnym
- Komunikacja osób ze spektrum autyzmu – kluczem do ich funkcjonowania w społeczeństwie
- Jak pracować z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną?
- Agresja i autoagresja u osób z niepełnosprawnością intelektualną – strategie pracy
- Rozwijanie procesów poznawczych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną podczas zajęć rewalidacyjnych
- Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze – pomysły i inspiracje do pracy
- Rozwijanie kompetencji społecznych u uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Jak pracować z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym?
- Praca z dzieckiem/uczniem z niedosłuchem
- Jak pracować z uczniem z dysleksją?
- Metoda Strukturalna w nauce czytania i pisania dzieci z trudnościami rozwojowymi
- Biblioterapia w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Biblioterapia i bajkoterapia w sytuacjach kryzysowych
- Muzykoterapia we wspieraniu rozwoju społecznego dziecka
- Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży – perspektywa szkolna
- Zaburzenia depresyjne, samouszkodzenia oraz próby samobójcze w wieku rozwojowym
- Depresja w szkolnej ławce – jak ją rozpoznać wśród uczniów?
- Dziecko ze skazą krwotoczną w przedszkolu i w szkole
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła)
- Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem uchodźctwa i traumy wojennej
- Programy i aplikacje w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Polityka oświatowa państwa
- Metody i narzędzia wykorzystania literatury w realizacji kierunków polityki oświatowej Państwa w roku szkolnym 2022/2023
- Odporność psychiczna – wzmacnianie osobistego potencjału ucznia
- Depresja w szkolnej ławce – jak ją rozpoznać wśród uczniów?
- Zaburzenia depresyjne, samouszkodzenia oraz próby samobójcze w wieku rozwojowym
- Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży – perspektywa szkolna
- Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem uchodźctwa i traumy wojennej
- Dziecko cudzoziemskie w klasie w perspektywie wychowawczej
- Dziecko z doświadczeniem migracji w polskim systemie edukacji
- Metody pracy w szkole w środowisku wielojęzycznym i wielokulturowym
- Nauczanie zdalne za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams
- Zaciekawić ucznia, czyli o sztuce przygotowania lekcji, w tym w edukacji zdalnej
- Trudna sztuka monitorowania i ocenienia osiągnięć edukacyjnych uczniów w procesie edukacji zdalnej
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
- Myślenie krytyczne – kompetencją przyszłości uczniów w zmieniającym się w świecie
- Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora
- Jak uczyć skutecznie czyli rzecz o aktywnych metodach nauczania, uczenia się
- Nauczanie przyjazne mózgowi, czyli jak wspierać dziecko w nauce
- Myślenie wizualne i techniki zapamiętywania
- Metody i techniki skutecznego uczenia się
- Rozwijanie kompetencji matematycznych (różne etapy kształcenia)
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w myśl przepisów prawa oświatowego
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła
Prawo oświatowe i organizacja pracy
- Budowanie zespołu nauczycieli opartego na współpracy i zaufaniu
- Współpraca nauczycieli w zespołach
- Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
- Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
- Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
- Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej
- Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w myśl przepisów prawa oświatowego
- Uczeń w sytuacji podejrzenia przemocy w rodzinie – rozpoznanie i wdrożenie Niebieskiej Karty przez szkołę
- Zaciekawić ucznia, czyli o sztuce przygotowania lekcji, w tym w edukacji zdalnej
- Trudna sztuka monitorowania i ocenienia osiągnięć edukacyjnych uczniów w procesie edukacji zdalnej
Wychowanie, profilaktyka, bezpieczeństwo
- Biblioterapia i bajkoterapia w sytuacjach kryzysowych
- Odporność psychiczna – wzmacnianie osobistego potencjału ucznia
- Literacki kompas wartości. Kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
- To co w życiu ważne – wychowanie do wartości w zmieniającej się szkole
- Wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich
- Uczeń w sytuacji podejrzenia przemocy w rodzinie – rozpoznanie i wdrożenie Niebieskiej Karty przez szkołę
- Mowa nienawiści w Internecie w doświadczeniu dzieci i młodzieży. Nowe oblicza hejtingu – skuteczne strategie dla nauczyciela, ucznia i rodzica
Warsztat pracy nauczyciela
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
- Jak unikać błędów w ocenianiu i wspomagać proces uczenia się uczniów?
- Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej
- Ocenianie może być OK – elementy oceniania kształtującego w edukacji wczesnoszkolnej
- Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
- Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora
- Autorytet nauczyciela – dlaczego jest ważny, jak go pozyskać i jak budować?
- Stres zawodowy w pracy nauczyciela – aktualny i przybierający na sile. Jak pozbyć się
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Rozwijanie kreatywności dzieci i młodzieży
- Trening twórczego myślenia – Patrzeć inaczej, widzieć więcej (warsztat rozwoju osobistego dla nauczycieli)
- Jak rozpoznać uzdolnienia, pasje oraz twórczy potencjał ucznia – identyfikacja zasobów rozwojowych ucznia zdolnego
- Motywacja błyskawiczna – jak pomóc dziecku odnaleźć zapał do nauki?
- Sztuka koncentracji, relaksu i uważności w szkolnej ławce
- Jak uczyć skutecznie czyli rzecz o aktywnych metodach nauczania, uczenia się
- Escape room, czyli pokój zagadek jako metoda aktywizująca w pracy z dzieckiem
- Myślenie wizualne i techniki zapamiętywania
- Metody i techniki twórczego rozwiązywania problemów wspierające proces dydaktyczno-wychowawczy
- Ekoinspiracje, czyli jak kształtować postawy proekologiczne wśród najmłodszych
- Depresja w szkolnej ławce – jak ją rozpoznać wśród uczniów
- Odporność psychiczna – wzmacnianie osobistego potencjału ucznia
- Myślenie krytyczne – kompetencją przyszłości uczniów w zmieniającym się w świecie
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
- Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci (różne etapy kształcenia)
- Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu/edukacji wczesnoszkolnej
- Rozwijanie kreatywności i innowacyjności w nauczaniu matematyki w szkołach podstawowych/ponadpodstawowych
- Dziecko cudzoziemskie w klasie w perspektywie wychowawczej
- Biblioterapia i bajkoterapia w sytuacjach kryzysowych
- Zaciekawić ucznia, czyli o sztuce przygotowania lekcji, w tym w edukacji zdalnej
- Trudna sztuka monitorowania i ocenienia osiągnięć edukacyjnych uczniów w procesie edukacji zdalnej
- Elementy integracji sensorycznej w codziennej pracy nauczyciela – szkolenie Rady Pedagogicznej
Innowacyjność, kreatywność, neuroedukacja
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Jak rozpoznać uzdolnienia, pasje oraz twórczy potencjał ucznia – identyfikacja zasobów rozwojowych ucznia zdolnego
- Rozwijanie kreatywności dzieci i młodzieży
- Trening twórczego myślenia – Patrzeć inaczej, widzieć więcej (warsztat rozwoju osobistego dla nauczycieli)
- Nauczanie przyjazne mózgowi, czyli jak wspierać dziecko w nauce
- Myślenie wizualne i techniki zapamiętywania
- Metody i techniki twórczego rozwiązywania problemów wspierające proces dydaktyczno-wychowawczy
- Metody i techniki skutecznego uczenia się
- Jak uczyć skutecznie, czyli rzecz o aktywnych metodach nauczania, uczenia się
- Escape room, czyli pokój zagadek jako metoda aktywizująca w pracy z dzieckiem
- Jak rozwijać inteligencje wielorakie w przedszkolu/szkole?
Współpraca z rodzicami
Technologie informacyjno-komunikacyjne
- Nauczanie zdalne za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams
- Mowa nienawiści w Internecie w doświadczeniu dzieci i młodzieży. Nowe oblicza hejtingu – skuteczne strategie dla nauczyciela, ucznia i rodzica
- Zaciekawić ucznia, czyli o sztuce przygotowania lekcji, w tym w edukacji zdalnej
- Trudna sztuka monitorowania i ocenienia osiągnięć edukacyjnych uczniów w procesie edukacji zdalnej
Edukacja przedszkolna
- Bajkoterapia i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dzieckiem w przedszkolu
- Kreatywne formy pracy z książką z dzieckiem w wieku przedszkolnym
- Jak rozwijać kreatywność u dzieci?
- Jak rozwijać inteligencje wielorakie w przedszkolu?
- Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci w przedszkolu
- Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu
- Muzykoterapia we wspieraniu rozwoju społecznego dziecka
- Stymulacja rozwoju mowy u dzieci w wieku przedszkolnym
- Zabawy stymulujące rozwój mowy u dzieci na cztery pory roku
- Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu
- Trudne sytuacje w relacjach z rodzicami w przedszkolu
- Strategie pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu w przedszkolu
- Jak pracować z dzieckiem z afazją?
- Dziecko z opinią o potrzebie wczesnego wspomaganiu rozwoju i z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu
- Elementy integracji sensorycznej w codziennej pracy nauczyciela – szkolenie Rady Pedagogicznej
Szkoła ponadpodstawowa
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
- Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
- Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w myśl przepisów prawa oświatowego
- Uczeń w sytuacji podejrzenia przemocy w rodzinie – rozpoznanie i wdrożenie Niebieskiej Karty przez szkołę
- Mowa nienawiści w Internecie w doświadczeniu dzieci i młodzieży. Nowe oblicza hejtingu – skuteczne strategie dla nauczyciela, ucznia i rodzica
- Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Rozwijanie kreatywności młodzieży
- Trening twórczego myślenia – Patrzeć inaczej, widzieć więcej (warsztat rozwoju osobistego dla nauczycieli
- Nauczanie przyjazne mózgowi, czyli jak wspierać dziecko w nauce
- Myślenie wizualne i techniki zapamiętywania
- Metody i techniki twórczego rozwiązywania problemów wspierające proces dydaktyczno-wychowawczy
- Metody i techniki skutecznego uczenia się
- Depresja w szkolnej ławce – jak ją rozpoznać wśród uczniów
- Odporność psychiczna – wzmacnianie osobistego potencjału ucznia
- Myślenie krytyczne – kompetencją przyszłości uczniów w zmieniającym się w świecie
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
- Rozwijanie kompetencji matematycznych
- Rozwijanie kreatywności i innowacyjności w nauczaniu matematyki w szkołach ponadpodstawowych
- Dziecko cudzoziemskie w klasie w perspektywie wychowawczej
- Jak pracować z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym?
- Rozbieżność oczekiwań pomiędzy nauczycielem a rodzicem – budowanie współpracy dorosłych na rzecz sukcesu dziecka
- Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
- Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli
- Autorytet nauczyciela – dlaczego jest ważny, jak go pozyskać i jak budować?
- Stres zawodowy w pracy nauczyciela – aktualny i przybierający na sile. Jak pozbyć się