Czytelnia

Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

27 kwietnia 2025 roku w Zalesiu niedaleko Krakowa odbył się Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – wyjątkowe wydarzenie, które już po raz kolejny połączyło ludzi pełnych empatii, siły i pozytywnej energii.

Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – zapraszamy do Zalesia koło Krakowa

W imieniu organizatorów: Stowarzyszenia Razem dla Waganowic oraz Zespołu Szkół z Oddziałami Specjalnymi i Integracyjnymi im. Stanisława Wyspiańskiego w Waganowicach serdecznie zapraszamy do udziału w Niebieskim Biegu Świadomości Autyzmu. Bieg jest imprezą towarzyską, nie ma elementu rywalizacji, zwycięzcą jest więc każdy, kto pokona dystans. Każdy uczestnik otrzyma pamiątkowy medal. Główną ideą jest  wyrażenie solidarności z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Karty pracy na zajęcia rewalidacyjne WIOSNA LATO JESIEŃ ZIMA

Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczyciela PERFECTUS wspólnie z Pedagogiką Specjalną – portalem dla nauczycieli jest wydawcą kart pracy na zajęcia rewalidacyjne. Karty pracy zostały opracowane na zajęcia rewalidacyjne, jednak można je także wykorzystywać podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych czy edukacyjnych.

Jak motywować ucznia - mózg i człowiek tankujący do niego paliwo

Jak motywować ucznia do nauki? Praktyczne wskazówki dla nauczycieli

W dobie globalizacji i niezwykle szybko rozwijających się technologii trudno jest utrzymać koncentrację uwagi i uniknąć permanentnego przebodźcowania. Edukacja na miarę XXI wieku nie może więc poprzestać na tradycyjnym podejściu do nauczania, które w małym stopniu pobudza uczniów do działania. Nieustanną chęć zdobywania wiedzy pozwalają natomiast zapewnić odpowiednie techniki motywacyjne, które nie tylko wzmagają ciekawość, lecz także przygotowują podopiecznych do samodzielnego rozwijania się w pozaszkolnej rzeczywistości.

Jak pracować z uczniem w spektrum autyzmu?

Każdego dnia w polskich szkołach spotykają się młodzi ludzie z własnymi niepowtarzalnymi historiami, indywidualnymi cechami i potrzebami. Wynikają one nie tylko z tego, z jakich środowisk pochodzą nasi uczniowie, jakie doświadczenia mają za sobą, ale również z indywidualnych ścieżek ich rozwoju. Jednym z częściej rozpoznawanych w ostatnich latach (wg badań: u co setnego ucznia) modeli rozwoju jest rozwój w przebiegu spektrum autyzmu.