W naszej ofercie posiadamy szeroki wachlarz szkoleń prowadzonych przez specjalistów z dziedziny pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii i innych dyscyplin. Możemy zorganizować szkolenie Rady Pedagogicznej na konkretny temat – zgodnie z Państwa potrzebami i specyfiką pracy.
Szkolenia realizowane są w formie online na platformie e-learningowej oraz stacjonarnie
Koszt szkolenia ustalany jest indywidualnie z instytucją zamawiającą – zapraszamy do kontaktu
Propozycje tematów w roku szkolnym 2021/2022
Specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe
Prawo oświatowe i organizacja pracy
Edukacja przedszkolna
Warsztat pracy nauczyciela
Współpraca z rodzicami
Polityka oświatowa państwa
Wychowanie, profilaktyka, bezpieczeństwo
Edukacja wczesnoszkolna
Innowacyjność, neurodydaktyka, kreatywność
Technologie informacyjno-komunikacyjne
Szkolenia Rad Pedagogicznych – kontakt
Aby zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej lub uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt telefoniczny, e-mail lub za pośrednictwem poniższego formularza.
e-mail: rady.pedagogiczne@perfectus.edu.pl
telefon: 692 165 830
Formularz
Specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w codziennej pracy pedagoga i terapeuty
- Dziecko z opinią o potrzebie wczesnego wspomaganiu rozwoju i z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu
- Organizacja, udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
- Współpraca nauczyciela z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach – wspólne ścieżki, jak je odnaleźć?
- Jak pracować z dzieckiem/uczniem z afazją?
- Uczeń z zespołem Aspergera w szkole
- Jak pracować z dzieckiem ze spektrum autyzmu?
- Dziecko ze spektrum autyzmu w przedszkolu – strategie pracy
- Strategie pracy nad trudnymi zachowaniami u dzieci ze spektrum autyzmu
- Rozwijanie interakcji z dzieckiem z autyzmem w podejściu niedyrektywnym
- Komunikacja osób ze spektrum autyzmu – kluczem do ich funkcjonowania w społeczeństwie
- Jak pracować z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną?
- Rozwijanie procesów poznawczych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną podczas zajęć rewalidacyjnych
- Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze – pomysły i inspiracje do pracy
- Rozwijanie kompetencji społecznych u uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Jak pracować z uczniem z dysleksją?
- Bajkoterapia i biblioterapia w procesie wspierania rozwoju dzieci i młodzieży
- Biblioterapia w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Biblioterapia i bajkoterapia w nowoczesnym procesie edukacji i terapii
- Muzykoterapia we wspieraniu rozwoju społecznego dziecka
- Metoda Strukturalna w nauce czytania i pisania dzieci z trudnościami rozwojowymi
- Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży – perspektywa szkolna
- Zaburzenia depresyjne, samouszkodzenia oraz próby samobójcze w wieku rozwojowym
- Depresja w szkolnej ławce – jak ją rozpoznać wśród uczniów?
- Dziecko z hemofilią w przedszkolu/szkole
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła, skutki pandemii)
- Biblioterapia i bajkoterapia w sytuacjach kryzysowych
- Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem uchodźctwa i traumy wojennej
- Programy i aplikacje w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Polityka oświatowa państwa
- Odporność psychiczna – wzmacnianie osobistego potencjału ucznia
- Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży – perspektywa szkolna
- Depresja w szkolnej ławce – jak ją rozpoznać wśród uczniów?
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacjach trudnych (żałoba, strata, depresja, próba samobójcza, choroba przewlekła, skutki pandemii)
- Literacki kompas wartości. Kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
- To co w życiu ważne – wychowanie do wartości w zmieniającej się szkole
- Jak rozmawiać z dzieckiem o wartościach – wychowanie do wartości i przez wartości
- Wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich
- Wolontariat jako szkoła empatii i organizacja samopomocy koleżeńskiej w zmieniającej się szkole
- Aktywność samorządu szkolnego w zmieniającej się szkole
- Ekoinspiracje, czyli jak kształtować postawy proekologiczne wśród najmłodszych
- Mowa nienawiści w Internecie w doświadczeniu dzieci i młodzieży. Nowe oblicza hejtingu – skuteczne strategie dla nauczyciela, ucznia i rodzica
- Nauczanie zdalne za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams
- Bezpieczny TIK w pracy nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w codziennej pracy pedagoga i terapeuty
- Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem uchodźctwa i traumy wojennej
- Dziecko cudzoziemskie w klasie w perspektywie wychowawczej
Prawo oświatowe i organizacja pracy
- Budowanie zespołu nauczycieli opartego na współpracy i zaufaniu
- Współpraca nauczycieli w zespołach
- Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
- Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
- Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
- Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej
- Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w myśl przepisów prawa oświatowego
- Uczeń w sytuacji podejrzenia przemocy w rodzinie – rozpoznanie i wdrożenie Niebieskiej Karty przez szkołę
- Zaciekawić ucznia, czyli o sztuce przygotowania lekcji, w tym w edukacji zdalnej
- Trudna sztuka monitorowania i ocenienia osiągnięć edukacyjnych uczniów w procesie edukacji zdalnej
- Protokołowanie zebrań rady pedagogicznej
Wychowanie, profilaktyka, bezpieczeństwo
- Biblioterapia i bajkoterapia w sytuacjach kryzysowych
- Odporność psychiczna – wzmacnianie osobistego potencjału ucznia
- Literacki kompas wartości. Kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
- To co w życiu ważne – wychowanie do wartości w zmieniającej się szkole
- Jak rozmawiać z dzieckiem o wartościach – wychowanie do wartości i przez wartości
- Wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich
- Wolontariat jako szkoła empatii i organizacja samopomocy koleżeńskiej w zmieniającej się szkole
- Uczeń w sytuacji podejrzenia przemocy w rodzinie – rozpoznanie i wdrożenie Niebieskiej Karty przez szkołę
- Mowa nienawiści w Internecie w doświadczeniu dzieci i młodzieży. Nowe oblicza hejtingu – skuteczne strategie dla nauczyciela, ucznia i rodzica
Edukacja przedszkolna
- Emocje pod kontrolą, czyli elementy Mindfulness i TUS w pracy z dziećmi
- Bajkoterapia i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dzieckiem w przedszkolu
- Kreatywne formy pracy z książką z dzieckiem w wieku przedszkolnym
- Jak rozwijać kreatywność u dzieci?
- Jak rozwijać inteligencje wielorakie w przedszkolu?
- Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci w przedszkolu
- Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu
- Muzykoterapia we wspieraniu rozwoju społecznego dziecka
- Stymulacja rozwoju mowy u dzieci w wieku przedszkolnym
- Zabawy stymulujące rozwój mowy u dzieci na cztery pory roku
- Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu
- Trudne sytuacje w relacjach z rodzicami w przedszkolu
- Strategie pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu w przedszkolu
- Jak pracować z dzieckiem z afazją?
- Dziecko z opinią o potrzebie wczesnego wspomaganiu rozwoju i z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu
- Bezpieczny TIK w pracy nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Edukacja wczesnoszkolna
- Nowoczesna metodyka pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
- Nowoczesna metodyka w pracy nauczyciela – czytanie, pisanie, ortografia
- Ocenianie może być OK – elementy oceniania kształtującego w edukacji wczesnoszkolnej
- Jak rozwijać inteligencje wielorakie w edukacji wczesnoszkolnej?
- Rozwijanie myślenia krytycznego w edukacji wczesnoszkolnej
- Emocje pod kontrolą, czyli elementy Mindfulness i TUS w pracy z dziećmi
- Bezpieczny TIK w pracy nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Sztuka koncentracji, relaksu i uważności w szkolnej ławce
- Jak rozwijać kreatywność u dzieci?
- Lapbookowe ABC w edukacji wczesnoszkolnej
- Motywacja błyskawiczna – jak pomóc dziecku odnaleźć zapał do nauki?
- Aktywny uczeń w edukacji wczesnoszkolnej
- Rozwijanie kompetencji matematycznych w edukacji wczesnoszkolnej
- Gry i zabawy matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej
- Każde dziecko może osiągnąć sukces – jak pracować z uczniami o różnych kompetencjach matematycznych w edukacji wczesnoszkolnej?
- Escape room, czyli pokój zagadek jako metoda aktywizująca w pracy z dzieckiem
- Ekoinspiracje, czyli jak kształtować postawy proekologiczne wśród najmłodszych
Warsztat pracy nauczyciela
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
- Jak unikać błędów w ocenianiu i wspomagać proces uczenia się uczniów?
- Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej
- Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
- Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Rozwijanie kreatywności dzieci i młodzieży
- Trening twórczego myślenia – Patrzeć inaczej, widzieć więcej (warsztat rozwoju osobistego dla nauczycieli)
- Jak rozpoznać uzdolnienia, pasje oraz twórczy potencjał ucznia – identyfikacja zasobów rozwojowych ucznia zdolnego
- Motywacja błyskawiczna – jak pomóc dziecku odnaleźć zapał do nauki?
- Sztuka koncentracji, relaksu i uważności w szkolnej ławce
- Jak uczyć skutecznie czyli rzecz o aktywnych metodach nauczania, uczenia się
- Escape room, czyli pokój zagadek jako metoda aktywizująca w pracy z dzieckiem
- Od badań mózgu do neuroedukacji, czyli jak wspierać dziecko w nauce
- Jak rozwijać inteligencje wielorakie w przedszkolu/szkole?
- Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży – perspektywa szkolna
- Depresja w szkolnej ławce – jak ją rozpoznać wśród uczniów
- Odporność psychiczna – wzmacnianie osobistego potencjału ucznia
- Myślenie krytyczne – kompetencją przyszłości uczniów w zmieniającym się w świecie
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
- Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci w przedszkolu/edukacji wczesnoszkolnej
- Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu/edukacji wczesnoszkolnej
- Rozwijanie kreatywności i innowacyjności w nauczaniu matematyki w szkołach podstawowych/ponadpodstawowych
- Dziecko cudzoziemskie w klasie w perspektywie wychowawczej
- Biblioterapia i bajkoterapia w sytuacjach kryzysowych
- Zaciekawić ucznia, czyli o sztuce przygotowania lekcji, w tym w edukacji zdalnej
- Trudna sztuka monitorowania i ocenienia osiągnięć edukacyjnych uczniów w procesie edukacji zdalnej
Innowacyjność, kreatywność, neuroedukacja
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Jak rozpoznać uzdolnienia, pasje oraz twórczy potencjał ucznia – identyfikacja zasobów rozwojowych ucznia zdolnego
- Rozwijanie kreatywności dzieci i młodzieży
- Trening twórczego myślenia – Patrzeć inaczej, widzieć więcej (warsztat rozwoju osobistego dla nauczycieli)
- Jak uczyć skutecznie, czyli rzecz o aktywnych metodach nauczania, uczenia się
- Escape room, czyli pokój zagadek jako metoda aktywizująca w pracy z dzieckiem
- Od badań mózgu do neuroedukacji, czyli jak wspierać dziecko w nauce
- Jak rozwijać inteligencje wielorakie w przedszkolu/szkole?
Współpraca z rodzicami
- Rozbieżność oczekiwań pomiędzy nauczycielem a rodzicem – budowanie współpracy dorosłych na rzecz sukcesu dziecka
- Współpraca nauczyciela z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach – wspólne ścieżki, jak je odnaleźć?
Technologie informacyjno-komunikacyjne
- Bezpieczny TIK w pracy nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Programy i aplikacje w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Zaciekawić ucznia, czyli o sztuce przygotowania lekcji, w tym w edukacji zdalnej
- Trudna sztuka monitorowania i ocenienia osiągnięć edukacyjnych uczniów w procesie edukacji zdalnej
- Nauczanie zdalne za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams
- Mowa nienawiści w Internecie w doświadczeniu dzieci i młodzieży. Nowe oblicza hejtingu – skuteczne strategie dla nauczyciela, ucznia i rodzica