W naszej ofercie posiadamy szeroki wachlarz szkoleń prowadzonych przez specjalistów z dziedziny pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii i innych dyscyplin. Możemy zorganizować szkolenie Rady Pedagogicznej na konkretny temat – zgodnie z Państwa potrzebami i specyfiką pracy.
Szkolenia realizowane są w formie online na platformie e-learningowej oraz stacjonarnie
Koszt szkolenia ustalany jest indywidualnie z instytucją zamawiającą – zapraszamy do kontaktu
Szkolenia Rad Pedagogicznych – propozycje tematów w roku szkolnym 2024/2025
(szczegóły po kliknięciu w odpowiednią kategorię)
Specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe
Prawo oświatowe i organizacja pracy
Warsztat pracy nauczyciela
Współpraca z rodzicami
Edukacja przedszkolna
Polityka oświatowa państwa
Wychowanie, profilaktyka, bezpieczeństwo
Innowacyjność, neurodydaktyka, kreatywność
Technologie informacyjno-komunikacyjne
Szkoła ponadpodstawowa
Szkolenia Rad Pedagogicznych – kontakt
Aby zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej lub uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt telefoniczny, e-mail lub za pośrednictwem poniższego formularza.
e-mail: rady.pedagogiczne@perfectus.edu.pl
telefon: 692 165 830
Formularz
Specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe
- Edukacja włączająca – wszystko co warto wiedzieć
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w codziennej pracy pedagoga i terapeuty
- Organizacja, udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej w praktyce
- Jak dostosować system oceniania dla ucznia ze SPE?
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia w spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej
- Jak opracować WOPFU i IPET w praktyce?
- Zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu i szkole
- Obowiązki i zadania nauczyciela współorganizującego kształcenie
- Pedagog specjalny – jego zadania, obowiązki i dokumentacja
- Jak włączać dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do zespołu klasowego?
- Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej i integracyjnej
- Jak pracować na lekcjach przedmiotowych z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim?
- Uczeń z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w szkole
- Jak pracować z dzieckiem/uczniem z afazją?
- Jak pracować z uczniem z zespołem Downa?
- Jak pracować z uczniem z ADHD?
- Plany aktywności w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu
- Uczeń z zespołem Aspergera w szkole
- Trudne zachowania dziecka z zespołem Aspergera w szkole i w przedszkolu – sposoby postępowania
- Trudne zachowania u dzieci ze spektrum autyzmu – strategie pracy
- Komunikacja osób ze spektrum autyzmu – kluczem do ich funkcjonowania w społeczeństwie
- Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci/uczniów ze spektrum autyzmu
- Agresja i autoagresja u osób z niepełnosprawnością intelektualną – strategie pracy
- Rozwijanie procesów poznawczych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną podczas zajęć rewalidacyjnych
- Rozwijanie kompetencji społecznych u uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Jak pracować z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym?
- Praca z dzieckiem/uczniem z niedosłuchem
- Biblioterapia w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Filmoterapia jako narzędzie pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną
- Dziecko, które nie mówi – skuteczne wsparcie dziecka z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu/szkole
Polityka oświatowa państwa
- W szkolnej ławce z żyrafą, czyli jak uczyć uczniów empatii i wrażliwości
- Pomysł na empatyczną szkołę, czyli profilaktyczne popołudnia o sobie, innych i wspólnych interakcjach – przykłady działań profilaktycznych i innowacyjnych
- Puzzle odporności psychicznej – jak otrzymać dobrze funkcjonującą całość, czyli ucznia odpornego psychicznie
- Zdrowie psychiczne mam, to o nie dbam – o ochronie i wzmacnianiu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży
- Działania wspierające dobrostan i zdrowie psychiczne uczniów
- Świat trudności nastolatka – rola nauczycieli w zadbaniu o jego dobrostan psychiczny
- Odporność psychiczna – wzmacnianie osobistego potencjału ucznia
- Książka w procesie wspierania dobrostanu i zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w wieku szkolnym
- Książka w procesie wspierania dobrostanu i zdrowia psychicznego dzieci w wieku przedszkolnym
- Z depresją w plecaku – zrozumieć, wesprzeć, pomóc, czyli o depresji w szkole
- Uczeń samookaleczający się – zrozumieć problem i pomóc uczniowi
- Edukacja włączająca – wszystko co warto wiedzieć
- Jak włączać dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do zespołu klasowego?
- Zespół zróżnicowany, czyli spotykane trudności w obszarze poznawczym, emocjonalnym, społecznym uczniów i formy wsparcia we współczesnej szkole
- Jak dostosować system oceniania dla ucznia ze SPE?
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia w spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej
- Literacki kompas wartości. Kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
- Wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich
- Dziecko cudzoziemskie w klasie w perspektywie wychowawczej
- Myślenie krytyczne – kompetencją przyszłości uczniów w zmieniającym się w świecie
- Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci (różne etapy kształcenia)
- Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu/edukacji wczesnoszkolnej
- Mali odkrywcy, przyszli naukowcy. Rozbudzanie ciekawości poznawczej dziecka poprzez literaturę
- Zagrożenia dla dzieci i młodzieży czyhające w Internecie – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Bezpieczeństwo cyfrowe ucznia
- Sztuczna inteligencja w szkole – szanse i zagrożenia
- Sztuczna inteligencja w szkole, czyli jak wykorzystywać narzędzia i materiały dostępne w sieci w pracy nauczyciela
- Sztuczna inteligencja w edukacji
- Tworzenie prezentacji, pokoi zagadek w Genially
- Canva dla edukacji (tworzenie plakatów, kart pracy, dyplomów)
- Jak uporządkować biurko nauczyciela? Przegląd narzędzi pomagających zorganizować pracę nauczyciela (wakelet, symbaloo, pocket i inne)
- Jak kreatywnie i efektywnie wykorzystać smartfon na lekcji?
- Narzędzia do weryfikacji wiedzy (quizizz, kahoot, nearpod, testportal itp.)
- e-Narzędziownik nauczyciela, czyli jak zaplanować i przeprowadzić zajęcia z wykorzystaniem TIK
- TIK, które podniosą efektywność twojej pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Prawo oświatowe i organizacja pracy
- Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
- Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
- Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej
- Standardy ochrony małoletnich – krok po kroku praca nad dokumentacją i zadaniami placówki oświatowej podczas wprowadzania standardów
- Identyfikacja ryzyka i symptomów krzywdzenia dzieci oraz formy wsparcia i pomoc krzywdzonym – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Co pracownik oświaty powinien wiedzieć na temat dzieci wykorzystywanych seksualnie? – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Zagrożenia dla dzieci i młodzieży czyhające w Internecie – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Przemoc rówieśnicza – profilaktyka, diagnoza relacji i formy wsparcia uczniów – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Nauczyciel przygotowujący się do zawodu, mentor i dyrektor, czyli jak spełnić wymaganie przeprowadzenia, obserwacji i omówienia nowoczesnej lekcji
- Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
- Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
- Organizacja, udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej w praktyce
- Pedagog specjalny – jego zadania, obowiązki i dokumentacja
Wychowanie, profilaktyka, bezpieczeństwo
- Standardy ochrony małoletnich – krok po kroku praca nad dokumentacją i zadaniami placówki oświatowej podczas wprowadzania standardów
- Zagrożenia dla dzieci i młodzieży czyhające w Internecie – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Przemoc rówieśnicza – profilaktyka, diagnoza relacji i formy wsparcia uczniów – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Identyfikacja ryzyka i symptomów krzywdzenia dzieci oraz formy wsparcia i pomoc krzywdzonym – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Co pracownik oświaty powinien wiedzieć na temat dzieci wykorzystywanych seksualnie? – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Biblioterapia i bajkoterapia w sytuacjach kryzysowych
- Odporność psychiczna – wzmacnianie osobistego potencjału ucznia
- Zdrowie psychiczne mam, to o nie dbam – o ochronie i wzmacnianiu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży
- Budowanie odporności psychicznej uczniów – zadanie nie tylko szkoły – pomysły na działania szkolne
- Literacki kompas wartości. Kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
- Wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich
- Jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
- Bezpieczeństwo cyfrowe ucznia
- Przemocowi rówieśnicy … i co dalej? – w kręgu pomocy naszym uczniom
- Uczeń samookaleczający się – zrozumieć problem i pomóc uczniowi
- Z depresją w plecaku – zrozumieć, wesprzeć, pomóc, czyli o depresji w szkole
- Wychowanie i profilaktyka pełne innowacji – garść pomysłów na NIE NUDNE działania na cały rok szkolny
- W szkolnej ławce z żyrafą, czyli jak uczyć uczniów empatii i wrażliwości
- Puzzle odporności psychicznej – jak otrzymać dobrze funkcjonującą całość, czyli ucznia odpornego psychicznie
Warsztat pracy nauczyciela
- Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora
- Nauczyciel przygotowujący się do zawodu, mentor i dyrektor, czyli jak spełnić wymaganie przeprowadzenia, obserwacji i omówienia nowoczesnej lekcji
- Żeby im się chciało chcieć – Motywacja uczniów drogą do ich sukcesu edukacyjnego
- Motywacja błyskawiczna – jak pomóc dziecku odnaleźć zapał do nauki?
- Odetnij napięcie – sposoby na lepszą koncentrację, uważność i relaks twoich uczniów
- Gry i zabawy z elementami terapii Si, które warto wykorzystać podczas lekcji
- Zabawy sensoryczne pobudzające wyobraźnie i kreatywność uczniów
- Sposoby postępowania z trudnymi zachowaniami na lekcji
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
- Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci (różne etapy kształcenia)
- Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu/edukacji wczesnoszkolnej
- Integracyjne zabawy muzyczno-ruchowe wspierające rozwój grupy
- Muzyczna podróż po świecie – gry, zabawy, piosenki i tańce różnych narodów
- Wykorzystanie muzyki klasycznej w pracy z dziećmi
- Terapia ręki – wspieranie rozwoju grafomotoryki u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Integracja zespołu klasowego – czy jest potrzebna? Baza pomysłów na zabawy integracyjne uczniów w różnym wieku
- Wadliwe style komunikacji w przestrzeni szkolnej i nie tylko – ich wpływ na relacje uczeń – nauczyciel i uczeń – uczeń
- (AKTYWNE) metody i techniki sprawdzania wiedzy ucznia
- Muzyka różnych epok jako narzędzie w edukacji muzycznej dzieci – klasycyzm, romantyzm, XX wiek, współczesność
- Muzyka różnych epok jako narzędzie w edukacji muzycznej dzieci – starożytność, średniowiecze, renesans, barok
- Folklor i ludowość w procesie umuzykalniania dzieci
- Autorytet nauczyciela – dlaczego jest ważny, jak go pozyskać i jak budować?
- Jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym?
Innowacyjność, kreatywność, neuroedukacja
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Jak rozpoznać uzdolnienia, pasje oraz twórczy potencjał ucznia – identyfikacja zasobów rozwojowych ucznia zdolnego
- Rozwijanie kreatywności dzieci i młodzieży
- Trening twórczego myślenia – Patrzeć inaczej, widzieć więcej (warsztat rozwoju osobistego dla nauczycieli)
- Myślenie wizualne i techniki zapamiętywania
- Metody i techniki twórczego rozwiązywania problemów wspierające proces dydaktyczno-wychowawczy
- Metody i techniki skutecznego uczenia się
- Metody aktywizujące w nauczaniu i rozwoju kompetencji XXI wieku
- (AKTYWNE) metody i techniki sprawdzania wiedzy ucznia
- Myślenie krytyczne – kompetencją przyszłości uczniów w zmieniającym się w świecie
- Proste i złożone techniki twórczego myślenia w codziennej pracy nauczyciela
- Sztuczna inteligencja w edukacji
Współpraca z rodzicami
- Rozbieżność oczekiwań pomiędzy nauczycielem a rodzicem – budowanie współpracy dorosłych na rzecz sukcesu dziecka
- Jak współpracować z „trudnym” rodzicem na rzecz sukcesu dziecka
- Współpraca nauczyciela z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach – wspólne ścieżki, jak je odnaleźć?
Technologie informacyjno-komunikacyjne
- Sztuczna inteligencja w szkole – szanse i zagrożenia
- Sztuczna inteligencja w szkole, czyli jak wykorzystywać narzędzia i materiały dostępne w sieci w pracy nauczyciela
- Sztuczna inteligencja w edukacji
- Bezpieczeństwo cyfrowe ucznia
- Zagrożenia dla dzieci i młodzieży czyhające w Internecie – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Tworzenie prezentacji, pokoi zagadek w Genially
- Canva dla edukacji (tworzenie plakatów, kart pracy, dyplomów)
- Jak uporządkować biurko nauczyciela? Przegląd narzędzi pomagających zorganizować pracę nauczyciela (wakelet, symbaloo, pocket i inne)
- Jak kreatywnie i efektywnie wykorzystać smartfon na lekcji?
- Narzędzia do weryfikacji wiedzy (quizizz, kahoot, nearpod, testportal itp.)
- e-Narzędziownik nauczyciela, czyli jak zaplanować i przeprowadzić zajęcia z wykorzystaniem TIK
- Nauczanie zdalne za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams
- TIK, które podniosą efektywność twojej pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Edukacja przedszkolna
- Wykorzystanie muzyki klasycznej w pracy z dziećmi
- Muzyczne gry i zabawy integracyjne w grupie przedszkolnej
- Muzyczna podróż po świecie – gry, zabawy, piosenki i tańce różnych narodów
- Układy choreograficzne i tańce ludowe dla dzieci
- Zabawy z dźwiękiem, ruchem i rytmem. Metoda Carla Orffa w umuzykalnianiu dzieci przedszkolnych
- Muzyczne zabawy wyciszająco-relaksacyjne w pracy z dziećmi
- Zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem rekwizytów na każdą porę roku
- Elementy teatru i pantomimy z wykorzystaniem metody Batii Strauss i Carla Orffa
- Bajkoterapia i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dzieckiem w przedszkolu
- Mali odkrywcy, przyszli naukowcy. Rozbudzanie ciekawości poznawczej dziecka poprzez literaturę
- Książka w procesie wspierania dobrostanu i zdrowia psychicznego dzieci w wieku przedszkolnym
- Kreatywne formy pracy z książką z dzieckiem w wieku przedszkolnym
- Jak rozwijać kreatywność u dzieci?
- Konflikty w przedszkolu – jak wspierać dzieci w ich rozwiązywaniu
- Zabawy wyciszające i relaksacyjne w pracy z grupą przedszkolną
- Przedszkole bez kar i nagród – czy to możliwe?
- SI – co to takiego? Wspomaganie rozwoju procesów integracji sensorycznej w przedszkolu
- Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu
- Zabawy stymulujące rozwój mowy u dzieci na cztery pory roku
- Terapia ręki – wspieranie rozwoju grafomotoryki u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Muzyka różnych epok jako narzędzie w edukacji muzycznej dzieci – klasycyzm, romantyzm, XX wiek, współczesność
- Muzyka różnych epok jako narzędzie w edukacji muzycznej dzieci – starożytność, średniowiecze, renesans, barok
- Folklor i ludowość w procesie umuzykalniania dzieci
- Elementy integracji sensorycznej w codziennej pracy nauczyciela
Szkoła ponadpodstawowa
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Organizacja, udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
- Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Rozwijanie kreatywności młodzieży
- Trening twórczego myślenia – Patrzeć inaczej, widzieć więcej (warsztat rozwoju osobistego dla nauczycieli
- Myślenie wizualne i techniki zapamiętywania
- Metody i techniki twórczego rozwiązywania problemów wspierające proces dydaktyczno-wychowawczy
- Metody i techniki skutecznego uczenia się
- Żeby im się chciało chcieć – Motywacja uczniów drogą do ich sukcesu edukacyjnego
- Sposoby postępowania z trudnymi zachowaniami na lekcji
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
- Rozwijanie kompetencji matematycznych
- Jak pracować z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym?
- Trudne zachowania dziecka z zespołem Aspergera w szkole – sposoby postępowania
- Jak pracować na lekcjach przedmiotowych z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim?
- Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
- Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli
- Sztuczna inteligencja w szkole, czyli jak wykorzystywać narzędzia i materiały dostępne w sieci w pracy nauczyciela
- Świat trudności nastolatka – rola nauczycieli w zadbaniu o jego dobrostan psychiczny