W naszej ofercie posiadamy szeroki wachlarz szkoleń prowadzonych przez specjalistów z dziedziny pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii i innych dyscyplin. Możemy zorganizować szkolenie Rady Pedagogicznej na konkretny temat – zgodnie z Państwa potrzebami i specyfiką pracy.
Szkolenia realizowane są w formie online na platformie e-learningowej oraz stacjonarnie
Koszt szkolenia ustalany jest indywidualnie z instytucją zamawiającą – zapraszamy do kontaktu
Szkolenia Rad Pedagogicznych – propozycje tematów w roku szkolnym 2023/2024
(szczegóły po kliknięciu w odpowiednią kategorię)
Specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe
Prawo oświatowe i organizacja pracy
Warsztat pracy nauczyciela
Współpraca z rodzicami
Edukacja przedszkolna
Polityka oświatowa państwa
Wychowanie, profilaktyka, bezpieczeństwo
Innowacyjność, neurodydaktyka, kreatywność
Technologie informacyjno-komunikacyjne
Szkoła ponadpodstawowa
Szkolenia Rad Pedagogicznych – kontakt
Aby zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej lub uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt telefoniczny, e-mail lub za pośrednictwem poniższego formularza.
e-mail: rady.pedagogiczne@perfectus.edu.pl
telefon: 692 165 830
Formularz
Specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe
- Edukacja włączająca – wszystko co warto wiedzieć
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w codziennej pracy pedagoga i terapeuty
- Organizacja, udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
- Jak opracować WOPFU i IPET w praktyce?
- Zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu i szkole
- Obowiązki i zadania nauczyciela współorganizującego kształcenie
- Pedagog specjalny – jego zadania, obowiązki i dokumentacja
- Jak włączać dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do zespołu klasowego?
- Jak pracować na lekcjach przedmiotowych z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim?
- Uczeń z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w szkole
- Jak pracować z dzieckiem/uczniem z afazją?
- Jak pracować z uczniem z zespołem Downa?
- Uczeń z zespołem Aspergera w szkole
- Trudne zachowania dziecka z zespołem Aspergera w szkole i w przedszkolu – sposoby postępowania
- Trudne zachowania u dzieci ze spektrum autyzmu – strategie pracy
- Komunikacja osób ze spektrum autyzmu – kluczem do ich funkcjonowania w społeczeństwie
- Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci/uczniów ze spektrum autyzmu
- Agresja i autoagresja u osób z niepełnosprawnością intelektualną – strategie pracy
- Rozwijanie procesów poznawczych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną podczas zajęć rewalidacyjnych
- Rozwijanie kompetencji społecznych u uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Jak pracować z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym?
- Praca z dzieckiem/uczniem z niedosłuchem
- Jak pracować z uczniem z dysleksją?
- Metoda Strukturalna w nauce czytania i pisania dzieci z trudnościami rozwojowymi
- Biblioterapia w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Polityka oświatowa państwa
- Odporność psychiczna – wzmacnianie osobistego potencjału ucznia
- Organizacja, udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Pedagog specjalny – jego zadania, obowiązki i dokumentacja
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w codziennej pracy pedagoga i terapeuty
- Jak opracować WOPFU i IPET w praktyce?
- Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej w praktyce
- Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
- Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
- Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej
- Literatura w procesie wychowania oraz kształtowania postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno
- Metody i narzędzia wykorzystania literatury w realizacji kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024
- Dziecko cudzoziemskie w klasie w perspektywie wychowawczej
- Metody pracy w szkole w środowisku wielojęzycznym i wielokulturowym
- Muzyczne zabawy integracyjne dla dzieci polskich i ukraińskich
- Układy choreograficzne i tańce ludowe dla dzieci
- W stronę korzeni – narodowe i ludowe tańce Polski.
- Muzyczna podróż po świecie – gry, zabawy, piosenki i tańce różnych narodów
- Myślenie krytyczne – kompetencją przyszłości uczniów w zmieniającym się w świecie
- Tworzenie prezentacji, pokoi zagadek w Genially
- Canva dla edukacji (tworzenie plakatów, kart pracy, dyplomów)
- Jak uporządkować biurko nauczyciela? Przegląd narzędzi pomagających zorganizować pracę nauczyciela (wakelet, symbaloo, pocket i inne)
- Jak kreatywnie i efektywnie wykorzystać smartfon na lekcji?
- Narzędzia do weryfikacji wiedzy (quizizz, kahoot, nearpod, testportal itp.)
Prawo oświatowe i organizacja pracy
- Nauczyciel przygotowujący się do zawodu, mentor i dyrektor, czyli jak spełnić wymaganie przeprowadzenia, obserwacji i omówienia nowoczesnej lekcji
- Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
- Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
- Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
- Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej
- Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
- Organizacja, udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej w praktyce
- Pedagog specjalny – jego zadania, obowiązki i dokumentacja
Wychowanie, profilaktyka, bezpieczeństwo
- Biblioterapia i bajkoterapia w sytuacjach kryzysowych
- Odporność psychiczna – wzmacnianie osobistego potencjału ucznia
- Literacki kompas wartości. Kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
- Literatura w procesie wychowania oraz kształtowania postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno
- Wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich
- Jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym?
Warsztat pracy nauczyciela
- Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora
- Nauczyciel przygotowujący się do zawodu, mentor i dyrektor, czyli jak spełnić wymaganie przeprowadzenia, obserwacji i omówienia nowoczesnej lekcji
- Autorytet nauczyciela – dlaczego jest ważny, jak go pozyskać i jak budować?
- Jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym?
- Żeby im się chciało chcieć – Motywacja uczniów drogą do ich sukcesu edukacyjnego
- Motywacja błyskawiczna – jak pomóc dziecku odnaleźć zapał do nauki?
- Odetnij napięcie – sposoby na lepszą koncentrację, uważność i relaks twoich uczniów
- Sposoby postępowania z trudnymi zachowaniami na lekcji
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
- Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci (różne etapy kształcenia)
- Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu/edukacji wczesnoszkolnej
- Integracyjne zabawy muzyczno-ruchowe wspierające rozwój grupy
- Muzyczna podróż po świecie – gry, zabawy, piosenki i tańce różnych narodów
- Wykorzystanie muzyki klasycznej w pracy z dziećmi
Innowacyjność, kreatywność, neuroedukacja
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Jak rozpoznać uzdolnienia, pasje oraz twórczy potencjał ucznia – identyfikacja zasobów rozwojowych ucznia zdolnego
- Rozwijanie kreatywności dzieci i młodzieży
- Trening twórczego myślenia – Patrzeć inaczej, widzieć więcej (warsztat rozwoju osobistego dla nauczycieli)
- Myślenie wizualne i techniki zapamiętywania
- Metody i techniki twórczego rozwiązywania problemów wspierające proces dydaktyczno-wychowawczy
- Metody i techniki skutecznego uczenia się
- Metody aktywizujące w nauczaniu i rozwoju kompetencji XXI wieku
- Escape room, czyli pokój zagadek jako metoda aktywizująca w pracy z dzieckiem
- Jak rozwijać inteligencje wielorakie w przedszkolu/szkole?
- Myślenie krytyczne – kompetencją przyszłości uczniów w zmieniającym się w świecie
Współpraca z rodzicami
- Rozbieżność oczekiwań pomiędzy nauczycielem a rodzicem – budowanie współpracy dorosłych na rzecz sukcesu dziecka
- Jak współpracować z „trudnym” rodzicem na rzecz sukcesu dziecka
- Współpraca nauczyciela z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach – wspólne ścieżki, jak je odnaleźć?
Technologie informacyjno-komunikacyjne
- Tworzenie prezentacji, pokoi zagadek w Genially
- Canva dla edukacji (tworzenie plakatów, kart pracy, dyplomów)
- Jak uporządkować biurko nauczyciela? Przegląd narzędzi pomagających zorganizować pracę nauczyciela (wakelet, symbaloo, pocket i inne)
- Jak kreatywnie i efektywnie wykorzystać smartfon na lekcji?
- Narzędzia do weryfikacji wiedzy (quizizz, kahoot, nearpod, testportal itp.)
- Jak zaangażować ucznia podczas edukacji zdalnej – nieszablonowe metody nauczania
- Nauczanie zdalne za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams
Edukacja przedszkolna
- Wykorzystanie muzyki klasycznej w pracy z dziećmi
- Muzyczne gry i zabawy integracyjne w grupie przedszkolnej
- Muzyczna podróż po świecie – gry, zabawy, piosenki i tańce różnych narodów
- Układy choreograficzne i tańce ludowe dla dzieci
- Zabawy z dźwiękiem, ruchem i rytmem. Metoda Carla Orffa w umuzykalnianiu dzieci przedszkolnych
- Muzyczne zabawy wyciszająco-relaksacyjne w pracy z dziećmi
- W stronę korzeni – narodowe i ludowe tańce Polski.
- Zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem rekwizytów na każdą porę roku
- Elementy teatru i pantomimy z wykorzystaniem metody Batii Strauss i Carla Orffa
- Bajkoterapia i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dzieckiem w przedszkolu
- Kreatywne formy pracy z książką z dzieckiem w wieku przedszkolnym
- Jak rozwijać kreatywność u dzieci?
- Escape room, czyli pokój zagadek jako metoda aktywizująca w pracy z dzieckiem
- Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu
- Zabawy stymulujące rozwój mowy u dzieci na cztery pory roku
- Emocje pod kontrolą, czyli elementy TUS i Mindfulness w pracy z dziećmi
- Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu
Szkoła ponadpodstawowa
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Organizacja, udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
- Ocenianie, z którym zawsze jest kłopot, czyli ocenianie zachowania uczniów
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Rozwijanie kreatywności młodzieży
- Trening twórczego myślenia – Patrzeć inaczej, widzieć więcej (warsztat rozwoju osobistego dla nauczycieli
- Myślenie wizualne i techniki zapamiętywania
- Metody i techniki twórczego rozwiązywania problemów wspierające proces dydaktyczno-wychowawczy
- Metody i techniki skutecznego uczenia się
- Żeby im się chciało chcieć – Motywacja uczniów drogą do ich sukcesu edukacyjnego
- Sposoby postępowania z trudnymi zachowaniami na lekcji
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
- Rozwijanie kompetencji matematycznych
- Jak pracować z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym?
- Trudne zachowania dziecka z zespołem Aspergera w szkole – sposoby postępowania
- Jak pracować na lekcjach przedmiotowych z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim?
- Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
- Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli