W naszej ofercie posiadamy szeroki wachlarz szkoleń prowadzonych przez specjalistów z dziedziny pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii i innych dyscyplin. Możemy zorganizować szkolenie Rady Pedagogicznej na konkretny temat – zgodnie z Państwa potrzebami i specyfiką pracy.
Szkolenia realizowane są w formie online na platformie e-learningowej oraz stacjonarnie
Koszt szkolenia ustalany jest indywidualnie z instytucją zamawiającą – zapraszamy do kontaktu
Szkolenia Rad Pedagogicznych – propozycje tematów w roku szkolnym 2025/2026
(szczegóły po kliknięciu w odpowiednią kategorię)
Specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe
Prawo oświatowe i organizacja pracy
Warsztat pracy nauczyciela
Współpraca z rodzicami
Edukacja przedszkolna
Polityka oświatowa państwa
Wychowanie, profilaktyka, bezpieczeństwo
Innowacyjność, neurodydaktyka, kreatywność
Technologie informacyjno-komunikacyjne
Szkoła ponadpodstawowa
Szkolenia Rad Pedagogicznych – kontakt
Aby zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej lub uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt telefoniczny, e-mail lub za pośrednictwem poniższego formularza.
e-mail: rady.pedagogiczne@perfectus.edu.pl
telefon: 692 165 830
Formularz
Specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe
- Edukacja włączająca – wszystko co warto wiedzieć
- Bariery wdrażania edukacji włączającej i sposoby i przezwyciężenia. Zadania nauczycieli specjalistów we wdrażaniu edukacji włączającej
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w codziennej pracy pedagoga i terapeuty
- Organizacja, udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej w praktyce
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia w spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej
- Jak opracować WOPFU i IPET w praktyce?
- Zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu i szkole
- Obowiązki i zadania nauczyciela współorganizującego kształcenie
- Jak włączać dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do zespołu klasowego?
- Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej i integracyjnej
- Jak pracować na lekcjach przedmiotowych z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim?
- Uczeń z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w szkole
- Jak pracować z dzieckiem/uczniem z afazją?
- Jak pracować z uczniem z ADHD?
- Plany aktywności w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu
- Zachowania trudne u dzieci/uczniów ze spektrum autyzmu – skuteczna interwencja behawioralna
- Uczeń z zespołem Aspergera w szkole
- Trudne zachowania dziecka z zespołem Aspergera w szkole i w przedszkolu – sposoby postępowania
- Trudne zachowania u dzieci ze spektrum autyzmu – strategie pracy
- Komunikacja osób ze spektrum autyzmu – kluczem do ich funkcjonowania w społeczeństwie
- Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci/uczniów ze spektrum autyzmu
- Rozwijanie procesów poznawczych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną podczas zajęć rewalidacyjnych
- Rozwijanie kompetencji społecznych u uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Praca z dzieckiem/uczniem z niedosłuchem
- Dziecko, które nie mówi – skuteczne wsparcie dziecka z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu/szkole
- Biblioterapia w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Filmoterapia jako narzędzie pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną
Polityka oświatowa państwa
- Puzzle odporności psychicznej – jak otrzymać dobrze funkcjonującą całość, czyli ucznia odpornego psychicznie
- Odporność psychiczna – wzmacnianie osobistego potencjału ucznia
- Szkoła z klimatem, czyli przestrzeń wspierająca zdrowie psychiczne uczniów
- Literatura w procesie budowania zdrowia i odporności psychicznej dzieci i młodzieży
- Z depresją w plecaku – zrozumieć, wesprzeć, pomóc, czyli o depresji w szkole
- Uczeń samookaleczający się – zrozumieć problem i pomóc uczniowi
- Uczeń w kryzysie – zrozumieć problemy współczesnego pokolenia dzieci i młodzieży
- Uzależnienia – profilaktyka, rozpoznawanie i pierwsza interwencja
- Przemoc rówieśnicza – profilaktyka, diagnoza relacji i formy wsparcia uczniów
- Tworzenie bezpiecznego środowiska w szkole – profilaktyka przemocy rówieśniczej
- Przemoc rówieśnicza – na co zwracać uwagę i jak reagować?
- Literacki kompas wartości. Kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
- Wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich
- Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu/edukacji wczesnoszkolnej
- Rozwijanie kompetencji kluczowych w nauczaniu matematyki
- Mali odkrywcy, przyszli naukowcy. Rozbudzanie ciekawości poznawczej dziecka poprzez literaturę
- Metody aktywizujące w nauczaniu i rozwoju kompetencji XXI wieku
- (AKTYWNE) metody i techniki sprawdzania wiedzy ucznia
- Garderoba z metodami – poznaj, dopasuj, wykorzystaj. O metodach aktywizujących skrojonych na potrzeby uczniów i nauczycieli
- Jak uczyć skutecznie, czyli rzecz o aktywnych metodach nauczania, uczenia się
- Metody aktywizujące w dydaktyce z wykorzystaniem nowych technologii
- Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej
- Zagrożenia dla dzieci i młodzieży czyhające w Internecie
- Bezpieczeństwo cyfrowe ucznia
- Kiedy koledzy stają się hejterami – o palącym problemie i trudnej rzeczywistości nie tylko nastolatków
- Cyberbezpieczeństwo – jak przeciwdziałać zagrożeniom w sieci?
- Higiena cyfrowa uczniów i przeciwdziałanie zagrożeniom w sieci
- Jak uniknąć dezinformacji? Krytyczna analiza i weryfikacja treści w internecie
- Edukacja w dobie AI. Jak rozwijać u uczniów umiejętność krytycznego myślenia i kreatywność?
- Sztuczna inteligencja w szkole – szanse i zagrożenia
- Sztuczna inteligencja w szkole, czyli jak wykorzystywać narzędzia i materiały dostępne w sieci w pracy nauczyciela
- Quizy i gry interaktywne ze wspomaganiem sztucznej inteligencji
- TIK w edukacji. Metody na urozmaicenie lekcji i aktywizowanie uczniów
- Canva dla edukacji (tworzenie plakatów, kart pracy, dyplomów)
- Narzędzia AI i szablony w Canvie dla nauczyciela
- Multimedia w pracy nauczyciela
- Tworzenie prezentacji, pokoi zagadek w Genially
- Jak kreatywnie i efektywnie wykorzystać smartfon na lekcji?
- Narzędzia do weryfikacji wiedzy (quizizz, kahoot, nearpod, testportal itp.)
- e-Narzędziownik nauczyciela, czyli jak zaplanować i przeprowadzić zajęcia z wykorzystaniem TIK
- Korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Prawo oświatowe i organizacja pracy
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
- Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
- Wykorzystanie elementów oceniania kształtującego w praktyce szkolnej
- Nauczyciel przygotowujący się do zawodu, mentor i dyrektor, czyli jak spełnić wymaganie przeprowadzenia, obserwacji i omówienia nowoczesnej lekcji
- Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
- Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli
- Organizacja, udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej w praktyce
- Standardy ochrony małoletnich – krok po kroku praca nad dokumentacją i zadaniami placówki oświatowej podczas wprowadzania standardów
- Identyfikacja ryzyka i symptomów krzywdzenia dzieci oraz formy wsparcia i pomoc krzywdzonym – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Co pracownik oświaty powinien wiedzieć na temat dzieci wykorzystywanych seksualnie? – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Zagrożenia dla dzieci i młodzieży czyhające w Internecie – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Przemoc rówieśnicza – profilaktyka, diagnoza relacji i formy wsparcia uczniów – standardy ochrony małoletnich w praktyce
Wychowanie, profilaktyka, bezpieczeństwo
- Przemoc rówieśnicza – profilaktyka, diagnoza relacji i formy wsparcia uczniów
- Tworzenie bezpiecznego środowiska w szkole – profilaktyka przemocy rówieśniczej
- Przemoc rówieśnicza – na co zwracać uwagę i jak reagować?
- Zachowania ryzykowne i autodestrukcyjne dzieci i młodzieży – profilaktyka, rozpoznawanie, reagowanie
- Uzależnienia – profilaktyka, rozpoznawanie i pierwsza interwencja
- Puzzle odporności psychicznej – jak otrzymać dobrze funkcjonującą całość, czyli ucznia odpornego psychicznie
- Odporność psychiczna – wzmacnianie osobistego potencjału ucznia
- W szkolnej ławce z żyrafą, czyli jak uczyć uczniów empatii i wrażliwości
- Kiedy świat nastolatka staje na głowie, czyli o emocjach i trudnościach uczniów w okresie dojrzewania
- Uczeń samookaleczający się – zrozumieć problem i pomóc uczniowi
- Z depresją w plecaku – zrozumieć, wesprzeć, pomóc, czyli o depresji w szkole
- Uczeń w labiryncie pornografii – dostrzec, zrozumieć pomóc
- Biblioterapia i bajkoterapia w sytuacjach kryzysowych
- Literatura w procesie budowania zdrowia i odporności psychicznej dzieci i młodzieży
- Literacki kompas wartości. Kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
- Wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich
- Wychowanie i profilaktyka pełne innowacji – garść pomysłów na NIE NUDNE działania na cały rok szkolny
- Wychowawca z klasą, klasa z wychowawcą – przepis na poprowadzenie zgranej i dobrze funkcjonującej klasy
- Standardy ochrony małoletnich – krok po kroku praca nad dokumentacją i zadaniami placówki oświatowej podczas wprowadzania standardów
- Zagrożenia dla dzieci i młodzieży czyhające w Internecie – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Co pracownik oświaty powinien wiedzieć na temat dzieci wykorzystywanych seksualnie? – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Identyfikacja ryzyka i symptomów krzywdzenia dzieci oraz formy wsparcia i pomoc krzywdzonym – standardy ochrony małoletnich w praktyce
- Przeciwdziałanie przemocy wobec dziecka – procedury i możliwości szkoły w zakresie reakcji na przemoc
- Procedura Niebieskiej Karty – zakładanie, współpraca szkoły w ramach procedury, możliwości pomocy dziecku
- Jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
Warsztat pracy nauczyciela
- Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora
- Nauczyciel przygotowujący się do zawodu, mentor i dyrektor, czyli jak spełnić wymaganie przeprowadzenia, obserwacji i omówienia nowoczesnej lekcji
- Żeby im się chciało chcieć – Motywacja uczniów drogą do ich sukcesu edukacyjnego
- Motywacja błyskawiczna – jak pomóc dziecku odnaleźć zapał do nauki?
- Jak rozwijać współpracę uczniów w klasie? Sprawdzone praktyki i metody angażujące uczniów na lekcji
- Praca z klasą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów
- Jak pomóc uczniom w pogłębianiu i utrwalaniu wiedzy? Praktyczne kompendium
- Jak określić cele nauczania, monitorować postępy uczniów oraz uczyć się świętować wspólne sukcesy na lekcji?
- Praca z dzieckiem zdolnym – rozwijanie potencjału od przedszkola
- Odetnij napięcie – sposoby na lepszą koncentrację, uważność i relaks twoich uczniów
- Sposoby postępowania z trudnymi zachowaniami na lekcji
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
- Terapia ręki – wspieranie rozwoju grafomotoryki u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- (AKTYWNE) metody i techniki sprawdzania wiedzy ucznia
- Integracyjne zabawy muzyczno-ruchowe wspierające rozwój grupy
- Muzyczna podróż po świecie – gry, zabawy, piosenki i tańce różnych narodów
- Wykorzystanie muzyki klasycznej w pracy z dziećmi
- Muzyka różnych epok jako narzędzie w edukacji muzycznej dzieci – klasycyzm, romantyzm, XX wiek, współczesność
- Muzyka różnych epok jako narzędzie w edukacji muzycznej dzieci – starożytność, średniowiecze, renesans, barok
- Folklor i ludowość w procesie umuzykalniania dzieci
- Autorytet nauczyciela – dlaczego jest ważny, jak go pozyskać i jak budować?
- Jak zbudować silny zespół nauczycieli – drużynę?
- Jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym?
- Stres pod presją zadań – jak sobie radzić w pracy nauczyciela/dyrektora?
Innowacyjność, kreatywność, neuroedukacja
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Jak rozpoznać uzdolnienia, pasje oraz twórczy potencjał ucznia – identyfikacja zasobów rozwojowych ucznia zdolnego
- Rozwijanie kreatywności dzieci i młodzieży
- Jak na każdej lekcji rozwijać kreatywność uczniów?
- Trening twórczego myślenia – Patrzeć inaczej, widzieć więcej (warsztat rozwoju osobistego dla nauczycieli)
- Myślenie wizualne i techniki zapamiętywania
- Metody i techniki twórczego rozwiązywania problemów wspierające proces dydaktyczno-wychowawczy
- Metody aktywizujące w nauczaniu i rozwoju kompetencji XXI wieku
- (AKTYWNE) metody i techniki sprawdzania wiedzy ucznia
- Proste i złożone techniki twórczego myślenia w codziennej pracy nauczyciela
- Sztuczna inteligencja w edukacji
- Edukacja w dobie AI. Jak rozwijać u uczniów umiejętność krytycznego myślenia i kreatywność?
Współpraca z rodzicami
- Rozbieżność oczekiwań pomiędzy nauczycielem a rodzicem – budowanie współpracy dorosłych na rzecz sukcesu dziecka
- Jak efektownie i efektywnie zorganizować spotkanie z rodzicami w szkole?
- Triada edukacyjna czyli relacja nauczyciel – uczeń – rodzic
- Jak współpracować z „trudnym” rodzicem na rzecz sukcesu dziecka
- Współpraca nauczyciela z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach – wspólne ścieżki, jak je odnaleźć?
- Trudna współpraca z rodzicem – sposoby na zmotywowanie rodzica do współpracy, możliwości reakcji szkoły na brak współpracy z rodzicem
Technologie informacyjno-komunikacyjne
- Sztuczna inteligencja w szkole – szanse i zagrożenia
- Sztuczna inteligencja w szkole, czyli jak wykorzystywać narzędzia i materiały dostępne w sieci w pracy nauczyciela
- Quizy i gry interaktywne ze wspomaganiem sztucznej inteligencji
- Uczeń i AI – co powinien a czego nie powinien robić uczeń z narzędziami AI i jak to rozpoznać?
- Bezpieczne i etyczne AI w szkole – jak bezpiecznie korzystać z narzędzi sztucznej inteligencji w pracy dydaktycznej
- Bezpieczeństwo cyfrowe ucznia
- Zagrożenia dla dzieci i młodzieży czyhające w Internecie
- Higiena cyfrowa uczniów i przeciwdziałanie zagrożeniom w sieci
- Jak uniknąć dezinformacji? Krytyczna analiza i weryfikacja treści w internecie
- TIK w edukacji. Metody na urozmaicenie lekcji i aktywizowanie uczniów
- Metody aktywizujące w dydaktyce z wykorzystaniem nowych technologii
- Edukacja w dobie AI. Jak rozwijać u uczniów umiejętność krytycznego myślenia i kreatywność?
- Tworzenie prezentacji, pokoi zagadek w Genially
- Canva dla edukacji (tworzenie plakatów, kart pracy, dyplomów)
- Canva dla nauczyciela, czyli jak wzbogacić proces nauczania i angażować uczniów w kreatywne działania
- Jak kreatywnie i efektywnie wykorzystać smartfon na lekcji?
- Narzędzia do weryfikacji wiedzy (quizizz, kahoot, nearpod, testportal itp.)
- e-Narzędziownik nauczyciela, czyli jak zaplanować i przeprowadzić zajęcia z wykorzystaniem TIK
- Nauczanie zdalne za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams
Edukacja przedszkolna
- Wykorzystanie muzyki klasycznej w pracy z dziećmi
- Muzyczne gry i zabawy integracyjne w grupie przedszkolnej
- Muzyczna podróż po świecie – gry, zabawy, piosenki i tańce różnych narodów
- Układy choreograficzne i tańce ludowe dla dzieci
- Zabawy z dźwiękiem, ruchem i rytmem. Metoda Carla Orffa w umuzykalnianiu dzieci przedszkolnych
- Muzyczne zabawy wyciszająco-relaksacyjne w pracy z dziećmi
- Zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem rekwizytów na każdą porę roku
- Elementy teatru i pantomimy z wykorzystaniem metody Batii Strauss i Carla Orffa
- Bajkoterapia i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dzieckiem w przedszkolu
- Mali odkrywcy, przyszli naukowcy. Rozbudzanie ciekawości poznawczej dziecka poprzez literaturę
- Książka w procesie wspierania dobrostanu i zdrowia psychicznego dzieci w wieku przedszkolnym
- Kreatywne formy pracy z książką z dzieckiem w wieku przedszkolnym
- Magia obrazów i siła słów w bajkowym świecie Kamishibai
- Jak rozwijać kreatywność u dzieci?
- Budowanie strategii radzenia sobie ze złością i agresją u dzieci w wieku przedszkolnym
- Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu
- Zabawy stymulujące rozwój mowy u dzieci na cztery pory roku
- Terapia ręki – wspieranie rozwoju grafomotoryki u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Muzyka różnych epok jako narzędzie w edukacji muzycznej dzieci – klasycyzm, romantyzm, XX wiek, współczesność
- Muzyka różnych epok jako narzędzie w edukacji muzycznej dzieci – starożytność, średniowiecze, renesans, barok
- Folklor i ludowość w procesie umuzykalniania dzieci
- Elementy integracji sensorycznej w codziennej pracy nauczyciela
Szkoła ponadpodstawowa
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami prawa oświatowego
- Organizacja, udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Ocenianie uczniów w myśl prawa oświatowego
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych
- Rozwijanie kreatywności młodzieży
- Trening twórczego myślenia – Patrzeć inaczej, widzieć więcej (warsztat rozwoju osobistego dla nauczycieli
- Myślenie wizualne i techniki zapamiętywania
- Metody i techniki twórczego rozwiązywania problemów wspierające proces dydaktyczno-wychowawczy
- Żeby im się chciało chcieć – Motywacja uczniów drogą do ich sukcesu edukacyjnego
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
- Trudne zachowania dziecka z zespołem Aspergera w szkole – sposoby postępowania
- Jak pracować na lekcjach przedmiotowych z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim?
- Uczeń samookaleczający się – zrozumieć problem i pomóc uczniowi
- Z depresją w plecaku – zrozumieć, wesprzeć, pomóc, czyli o depresji w szkole
- Obowiązki nauczycieli – a nie jest ich mało!
- Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli
- Sztuczna inteligencja w szkole, czyli jak wykorzystywać narzędzia i materiały dostępne w sieci w pracy nauczyciela
- Edukacja w dobie AI. Jak rozwijać u uczniów umiejętność krytycznego myślenia i kreatywność?